Agpo HMA/HMC ventilator 2859791

141,32

Een refurbished onderdeel van Jurrenco. Wij zijn al 25 jaar actief met elektronica en ventilatoren. Op onze onderdelen wordt 3 jaar garantie gegeven. Voor meer onderdelen zoek op onze website bij onderdelen/cv onderdelen.           Prijs is excl. B.T.W.

Artikelnummer: 20110 Categorie: Tags: , , , , ,

Agpo HMA/HMC ventilator 2859791

De Agpo HMC/HMA 23/32 ventilator 2859791 is onderdeel van de Agpo HMC/HMA CV ketel.

Agpo HMA/HMC ventilator 2859791 in de  Agpo HMA/HMC 23/32

Standaard bedrijfscode(s)* voor dit type:
-. = Start/testprogramma
O = stand-by
C = CV-bedrijf
T = Tapwater bedrijf
B = Indirect gestookte boiler-bedrijf
F = Selectie CV-regeling
E = Blokkerende storing
A = Vergrendelende storing

A01 Geen vlamvorming, gaskraan dicht?
A02 onvoldoende lucht, controleer luchttoevoer
A03 CV temperatuur boven 105 C

E01 Water druk te laag
E03 CV temperatuur boven 105 C
E21 Fase probleem, stekker omdraaien

Diverse problemen die kunnen optreden met een defecte Agpo HMA/HMC ventilator 2859791

Sinds een paar maanden wordt het warme water na enige tijd minder heet en uiteindelijk zelfs ‘handwarm’.
Dit probleem treedt op bij alle tappunten.

De ketel geeft geen storingen, en de waterdruk is in orde.

Als de ketel in rust is geeft hij bijvoorbeeld code “O.65”
Als ik dan een warmwater kraan open zet, dan komt er eerst heel heet water uit. De Agpo HMC automaat geeft dan na korte tijd de code “T.65”
De brander slaat aan op laag vermogen en de code loopt op naar “T.75”.
Maar daarna loopt de code terug naar “T.65” en is het water dat uit de kraan komt ‘handwarm’.

Het lijkt wel of de Agpo HMC automaat niet naar hoger vermogen wil schakelen.
Klinkt als een verkalking, de ketel zal verkalkt kunnen zijn waardoor deze zijn warmte niet meer goed afgeeft aan het tapwater. De ketel is dan cv zijdig op temperatuur en gaat hierdoor op laaglast draaien. E.v.t. ook nog mogelijk is lucht in de boiler, maakt de ketel ook vreemde slurpende geluiden?(anders dan voorheen).Dan kan het ook gewoon lucht zijn.

Hoe is de straal uit de kraan? is deze krachtig?
Check eerst even de perlators(zeefjes van de kranen)
Als de zeefjes totaal dicht zitten, dan komt er vrij weinig water uit de kraan en kan het dus wezen dat de boiler vol kalk zit.

Heeft u een redelijk harde straal uit de kraan en heeft u een thermostatische douche/bad kraan… dan kan deze kraan inwendig lek zijn, waardoor er koud water via de kraan in de warmwater leiding wordt gestuwd.

Simpel te checken door thermostaatkraan open zetten en wachten tot er warm water uitkomt, dan dichtdraaien, tapkraan van wastafel open zetten en even op de koppeling van de warmekant van de thermostaat kraan voelen, wordt deze kouder dan is de thermostaatkraan lek.

Storingen met de Agpo HMC ventilator

De ketel slaat bij voortdurende CV vraag met regelmaat af om even later weer aan te springen. In het display zie ik naast de normale ‘c’ met daarachter de temperatuur dat de ‘c’ afwisselt met 3 horizontale streepjes.

Kan de betekenis van deze horizontale streepjes niet terugvinden in de beschikbare (service) handleidingen. Bij periodiek onderhoud heb ik de monteur gevraagd wat dit betekent en volgens hem betreft het ‘syfon vol’. Echter, volgens de service handleiding bestaat daar gewoon een storingsmelding (e + nummer) voor. Ook is mijn syfon niet vol, namelijk net leeg gehaald en toestel gereset. Ik vermoed dan ook dat het iets anders is, maar wat?
Dit is een vervuilingsindicatie, ionisatiesignaal is zwak dus belasting gaat terug naar 11kw, dus onderhoud is nodig.
Mogelijk problemen om het drukverschil over de wisselaar voor elkaar te krijgen.

Als de luchtdrukschakelaar niet goed schakeld zal het toestel onderhouds indicatie geven, een c met drie streepjes.
Dit kan zijn door vervuiling van de wisselaar, het niet goed fuctioneren van de Agpo HMC/HMA 23/32 ventilator 2859791, het niet goed functioneren van de luchtdrukschakelaar.
Hier moet aan gemeten worden wat de achterliggende oorzaak kan zijn, met goede meetapparatuur.
Er zit geen luchtdrukschakelaar in een HMC. Inderdaad slecht ionisatiesignaal. Mijn ervaring is dat dit altijd aan een slechte gloeiplug te wijten is. Deze meet de ionisatie.

 

Staat

Nieuw, Revisie-OK

Winkelwagen
Scroll naar boven
Scroll naar top